Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Poradnik Klienta

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na początku roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przesuwają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w pierwszym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To kluczowi wzrost rok do roku (w pierwszym kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w współczesnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen oraz popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przypadkach nie monetyzuje. Jednocześnie w rejonach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym segmencie reklamy.

W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w układu miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób skorzystało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w obecnym tymże poziomie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzebę pozostawania w zakładzie przez dużo osób przesuwa się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w klasie pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor radości i instytucje religijne. Obecnie z pomocy tego gatunku korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielcy pomysł na Facebooka i wyraził swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka buduje nasze cele zawodowe zdalnie.

zobacz również

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments