Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na początku roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To popularny wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo robionych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu sukcesach nie monetyzuje. Również w krajach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w procesu miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób zastosowało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w obecnym jednym czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzeba zostawania w zakładzie przez wiele osób przesuwa się na większe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń rozgrywających się w branży pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor gry i instytucje religijne. Właśnie z pomocy tego modelu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki nacisk na Facebooka i pokazałeś swoje zaniepokojenie tym, że moment nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również